Han blev medlem nummer 10.000!
Publicerad: 2019-04-15
Medlem
Leksands IF kan i dag stolt meddela att vi har passerat 10.000 medlemmar! Medlem nummer 10.000, och likaså vinnaren av två biljetter till 100-årsmatchen, blev 8-årige William Pettersson-Grahn från Djura. – Jättekul! Jag har varit leksing så länge jag kan minnas, säger William, som verkligen verkar vara en kille med turen på sin sida.

Det här är nämligen inte första gången som han kammar hem en blåvit vinst.
– I somras, på LIF-dagen på Sommarland, vann jag sex hockeybiljetter också, berättar en glad medlem nummer 10.000, som dagen till ära har finkläderna på.
En blå matchtröja med nummer 14 på ryggen.
– Oskar Lang är min idol, så det är jätteroligt att han blir kvar.

William är, så klart, mycket nöjd med säsongen som gått, men erkänner att det stundtals har varit ganska nervöst.
– Jag var lite nervös i matchen mot AIK när AIK gjorde första målet. Men sen satte Thomas Valkvæ-Olsen 1-1 och efter det blev jag lugnare. Och allt gick ju jättebra till slut, det var en väldigt bra säsong.

På bilden: Robert Kock (medlemsansvarig), William Pettersson-Grahn, pappa Jonas Pettersson.

Som medlem i Leksands IF får du ta del av en rad förmåner. Du har exempelvis 10% rabatt på Leksands IF:s souvenirer i arenashopen i samband med match, 10% rabatt på boende på Leksand Strand, och inte minst - du har förtur vid samtliga biljettsläpp!

Att vara medlem i Leksands IF kostar 365:-/år. 175 kr för alla under 18 år.

Läs mer och ansök här

Elin Broman