Lyckad ispremiär i Tegera Arena
Publicerad: 2022-08-03
Ispremiär
Onsdagens officiella ispremiär i Tegera Arena blev en välbesökt tillställning, och den till Leksand återvändande Olle Alsing visste precis hur han skulle presentera sig. – Det känns toppen att vara tillbaka i Leksand och att vara på is igen. Det var bara att hänga dit den, säger Olle efter en fin fullträff i krysset.

Patrik Norén fyllde i med följande rapport, direkt från isen:
– Visst har man lite ont här och där, men ge det tre dagar så har man kommit in i grejerna igen.

Publikdebut för Östman

På damsidan gjorde nyförvärvet Lisa Östman sitt första framträdande inför Leksandspubliken. Den 19-åriga forwarden har Värmdö HC som moderklubb men kommer närmast från tre säsonger i Luleå-tröjan.
– Jag har varit på plats i Leksand i en vecka ungefär och det har varit intensiva men väldigt roliga dagar. Allt känns jättebra och jag ser fram emot att ta stora kliv som hockeyspelare i den här föreningen, säger Lisa, som beskriver sig själv som en skridskostark och hårt jobbande tvåvägsforward.

Hur känns det att vara på is igen?
– Bortsett från en liten smygpremiär i går (tisdag) har jag inte varit på is sedan april, så visst var det lite ovant, men såklart väldigt kul. Jätteroligt att det kom så mycket publik och tittade på oss idag, det är alltid härligt när det finns ett drag kring hockyen i staden där man bor och spelar. Nu ser jag ännu mer fram emot var säsongen har att bjuda på.

Stort tack till alla leksingar som fanns på plats under onsdagens ispremiär - Om en månad är det snart dags för seriepremiärer!

Elin Broman