Kapten Zacke lägger på två ytterligare kontraktsår
Publicerad: 2022-04-03
Leksands IF har kommit överens med herrlagets lagkapten Patrik Zackrisson om två års ytterligare förlängning av avtalet, utöver hans redan återstående år. Detta innebär att det nya avtalet gäller t.o.m. säsongen 2024/2025.

Patrik Zackrisson anslöt till Leksands IF inför säsongen 2019/2020, då han skrev på ett fyraårskontrakt med dalalaget. Det återstår fortfarande ett år av det ursprungliga kontraktet, men redan nu väljer man att förlänga det ursprungliga avtalet med två ytterligare år vilket innebär att Patrik Zackrisson nu är Leksands IF trogen till, åtminstone, säsongen 2024/2025.

Patrik Zackrisson har under sina tre säsonger i Leksands IF varit lagkapten under två av dessa, och hunnit spela 152 tävlingsmatcher för föreningen i SHL, SM-slutspelet samt i Champions Hockey League. Den nyligen avslutade säsongen var "Zackes" hittills vassaste i den vitblåa tröjan såväl spelmässigt som poängmässigt vilket återspeglar sig i hans facit på 36 poäng (11+25) i SHL och 7 poäng (1+6) i CHL.

Patrik Zackrisson om att förlänga avtalet:
-Jag och min familj trivs väldigt bra i byn och föreningen, och jag är väldigt glad över att förlänga mitt kontrakt med två ytterligare år. Jag ser det som en fantastisk chans att vara med och ta nästa steg med Leksands IF under de tre kommande säsongerna, och det är något jag verkligen ser fram emot att jobba hårt för.

Leksands IFs GM, Thomas Johansson, om att förlänga avtalet med Patrik Zackrisson:
-Jag har spelat och jobbat med många bra lagkaptener genom mina år. Zacke är den bästa bland dessa och jag är oerhört glad att Patrik vill fortsätta hos oss till och med säsongen 24/25. Förutom att han är en grymt bra kapten är han också en otroligt kompetent hockeyspelare som jobbar oerhört hårt för laget, och han är som ett fint vin - han blir bara bättre med åren.

Richard Brasar