Schemaändringar i SHL
Publicerad: 2021-02-26
Spelschemat för de kommande veckorna ritas om något vad gäller SHL-matcherna. För Leksands del innebär ändringarna att den planerade matchen borta mot Brynäs på tisdag 2/3 skjuts upp. Den tidigare uppskjutna hemmamatchen mot Oskarshamn kommer att spelas lördagen den 6 mars klockan 15:15.

Tidigare idag kom beskedet att morgondagens match mellan Brynäs och Färjestad flyttas fram på grund av smitta inom Brynäs. Nu skjuts två ytterligare matcher fram. Det berör tisdagens match mellan Brynäs och Leksand samt torsdagens möte mellan Brynäs och HV71.

Lördagens match mellan Brynäs och Färjestad flyttades tidigare fram på grund av smitta inom Brynäs. Efter ytterligare testning och medicinsk bedömning så flyttas även Brynäs två kommande matcher fram. Detta berör därmed tisdagens match mellan Brynäs och Leksand samt torsdagens match mellan Brynäs och HV71.

Nya datum för dessa matcher kommuniceras inom kort.

Följande match som skulle ha spelats den 27 februari har fått nytt speldatum:
Leksand - Oskarshamn: flyttas till lördagen den 6 mars 15:15.

Följande match som skulle ha spelats den 6 mars har fått nytt speldatum:
Frölunda - Oskarshamn: flyttas till tisdagen den 16 mars 18:00.

Richard Brasar