Säsongen över för Linus
Publicerad: 2020-02-23
I hemmamatchen mot Rögle i tisdags tvingades Linus Persson att utgå efter att ha fått en smäll redan i sitt första byte för matchen. Nu kommer beskedet att säsongen är över för Linus Perssons del.

Linus Persson hann bara spela knappa 20 sekunder i tisdagens match innan han tvingades att utgå. När att skadan undersökts närmare i efterhand visade den sig vara av allvarlig karaktär, och det innebär att säsongen är över för Perssons del.
-Linus har fått en skada i armen som han ådrog sig under matchen i tisdags. I efterhand har det visat sig att skadan kräver en operativ åtgärd som kommer att ske under den nästkommande veckan. Skadan kräver en lång tids rehabiliteringsperiod, minst 6 månader, och Linus kommer definitivt att missa resten av den här säsongen, säger Leksands IFs läkare Enrico Mansfeld.

Tråkigt säsongsavslut för Linus

Linus Persson anslöt till Leksands IF för sin andra sejour i föreningen inför den föregående säsongen, 2018/2019, och var då med att ta laget tillbaka till SHL. Under den innevarande säsongen hann Linus Persson spela 42 SHL-matcher med Leksands IF innan skadan som nu tvingar honom till en plats på läktaren.
-Det är klart att det känns tomt och jobbigt. Det känns tungt att inte få vara med på isen under avslutningen av säsongen. Oavsett vilket spel det blir för laget vill man alltid vara med när det gäller som mest. Nu försöker jag mest att bearbeta det hela, men överlag känns det såklart tungt, säger Linus Persson.

Richard Brasar