Norén och Lindmark stannar i LIF
Publicerad: 2017-04-19
Det blåvita lagbygget fortsätter, och fler och fler viktiga pusselbitar faller på plats. Nu är det klart att backen Patrik Norén och den assisterande tränaren Örjan Lindmark fortsätter i Leksands IF ytterligare en säsong.

Patrik Norén, född 1992, kom till Leksand från Skedvi/Säter inför säsongen 2008/2009, och debuterade i klubbens A-lag säsongen därpå. Efter en säsong i Timrå och två i Almtuna kom han tillbaka till Leksand inför den gångna säsongen, och svarade för en riktigt lyckad comeback i LIF-tröjan.
– Patrik var en av våra bästa och mest jämna spelare ifjol. Det har varit väldigt roligt att följa hans utveckling, och vi tror att det som vi har sett hittills bara är början. Patriks tuffhet på isen kommer att bli viktig, och han kommer att gå i bräschen för oss på både träning och match, säger Mikael Karlberg från sportrådet.

Patrik Norén:
– Bortsett från ett litet avbrott när jag opererade bort halsmandlarna tycker jag att min egen säsong gick ganska bra, och jag hoppas på att kunna spinna vidare på den nu. För lagets del blev det ju ett väldigt tråkigt avslut på säsongen, men sedan dess har det hunnit växa fram en jäkla revanschlust. Jag ser fram emot en ny säsong.

Patrik Norén ser även fram emot det fortsatta samarbetet med tränaren Örjan Lindmark:
– Örjan är kanske en lite underskattad tränare. Han kanske inte hörs och syns så mycket, men han gör ett väldigt bra jobb med oss backar. Vi känner oss trygga med honom och det känns jättebra att han stannar.

Mikael Karlberg instämmer:
– Örjan har haft våra unga backtalanger i juniorleden tidigare och har fått mycket beröm av backarna denna säsong. Han och Markus (Åkerblom, huvudtränare) känner varandra sedan tidigare och kommer att jobba bra ihop.

Se 15.00 och LIF-TV här:

Elin Broman