Inför Örebro med Jesper Kandergård
Publicerad: 2019-09-06
Junior
Under morgondagen är det återigen dags för träningsmatch för J20-laget då man åker till Örebro för bortamatch klockan 12:00. Jesper Kandergård ser fram emot matchen för att se hur laget står sig. – Det blir en bra värdemätare för oss nu en vecka innan serien drar igång.

Det har gått nästan två veckor sedan J20 senast spelade en träningsmatch då man deltog i U20 Super Challenge i Karlstad. Laget har sedan dess slipat på detaljer för att komma i så bra form som möjligt inför seriestart.
– Jag tycker att vi har kommit ganska långt på kort tid. Anfallsspelet och powerplay har fungerat riktigt bra, berättar Jesper Kandergård.

Hur har försäsongen varit för egen del?
– Det blir bättre och bättre för varje träning och för varje match som går, så det ska bli kul att se fortsättningen framöver.

I A-lagets match mot AIK ikväll är hela åtta juniorer med, vilket Jesper ser positivt på.
– Det är kul att folk får chansen att visa upp sig, det tycker jag bara är kul.

Örebro väntar

Imorgon klockan 12:00 ställs Leksand mot Örebro i Behrn Arena, vilket också är genrepet inför premiären nästa helg.
– Det blir en bra värdemätare för oss nu en vecka innan serien drar igång, att se lite var vi står.

Vad blir resultatet imorgon och vem avgör?
– Jag kan tänka mig att det blir en 4–2-vinst till oss, och jag tror att Rappen (Christoffer Rapp) som är med A-laget ikväll blir matchvinnare.

Arvid Yngvesson