Program till lördagens familjedag
Publicerad: 2019-10-04
Familjedag
På lördag blir det en välfylld familjedag i Tegera Arena med hemmamatcher för såväl herrlag som damlag, och massor av aktiviteter kring matcherna. Nedan ser du hela schemat för dagen.

Aktiviteter för stora och små
På arenatorget utanför stora entrén finns blåljuspersonal med brandbilar och polisbilar från klockan 13:15. På arenatorget finns även dräkter för sumobrottning där du kan utmana din vän på en kamp för att värma upp inför hockeyn.

Inne i Tegera arena har Lekextra dukat upp med ansiktsmålning samt legobygge och tillsammans med dagens matchvärd Leksands Kommun blir det tipspromenad i arenan. Start och mål för tipspromenaden sker vid infodisken i sparbanksfoajén, och det är fina priser i potten.

En timme före första nedsläpp för dagen, det vill säga 14:15, blir det som vanligt tränarintervju i Sparbanksfoajén. Direkt efter tränarintervjuen blir det disco med Liffe samt godisregn. I Sparbanksfoajén finns även Kulturskolan på plats och framför musikal.

World girls' ice hockey weekend
Under familjedagen finns representanter från Leksands IFs Flickhockey på plats i foajén för att informera om hockey för tjejer. Det är även world girls' ice hockey weekend, och förutom damernas match i SDHL mot MODO Hockey under kvällen spelar även Dam J-laget hemmamatch klockan 12:00 på lördagen mot SHK HC. På söndagen den 6/10 är det dessutom flickträning klockan 11:15-12:20.

Program för familjedagen
13:15 Entrén till familjedagen öppnar
13:15 Legobygge, ansiktsmålning, tipspromenad och sumobrottning startar och blåljuspersonal med bilar finns på plats
14:15 Tränarintervju i McDonalds Fans Corner i Sparbanksfoajén
14:25 Liffe-disco vid scenen i Sparbanksfoajén
14:35 Godisregn i Sparbanksfoajén tillsammans med Liffe
14:40-15:00 Kulturskolan visar upp musikal från scenen
15:15 Leksands IF-Växjö Lakers startar

Efter herrlagets match: McDonalds Fans Corner i Sparbanksfoajén samt autografskrivning med flera spelare efter matchen.

19:00 Leksands IF-MODO Hockey startar
20:00 Souvenirbutiken stänger

Biljett + tacobuffé

Till familjedagen finns speciella, väldigt förmånliga, biljettpaket innehållande matchbiljett samt tacobuffé:
Familjebiljett + tacobuffé (13 år och uppåt) - 230 kr Familjebiljett + tacobuffé (7-12 år) - 175 kr
Barn under 7 år går in gratis om de sitter i vuxens knä. Tacobuffé för barn 3-6 år kan köpas på plats för 75:-

Läs mer och boka din biljett här

Richard Brasar