Leksands IF stärker upp det medicinska teamet
Publicerad: 2019-06-10
Leksands IF har skrivit kontrakt med en ny fysio till herrlaget. Det rör sig om Julia Johannesson som närmast kommer från IK Pantern.

Julia Johannesson kommer ursprungligen från Malmö och har senast verkat som fysio i IK Pantern i HockeyAllsvenskan. Julia är legitimerad fysioterapeut och har förutom uppdraget för IK Pantern även tidigare arbetat på en privat idrottsmedicinsklinik. Sedan sin examen har hon arbetat med inriktning på ortopedmedicin och idrottsmedicin. Kontraktet med Julia Johannesson gäller över de två kommande säsongerna.

Julia Johannesson om att ansluta till Leksands IF:
-Det känns fantastiskt att få komma till Leksands IF. Jag har förälskat mig lite i Leksand som ort, det är en verklig idyll. Jag är extremt taggad inför min uppgift. Det blir en ny utmaning för mig med en roll i SHL och en lite högre kravbild. Det känns inspirerande, och det blir nog lite mer intensivt än tidigare för min del.

Leksands IFs GM, Thomas Johansson, om rekryteringen av Julia Johannesson:
-Vi är glada att vi hittat en lösning på vår fysiosida genom att knyta Julia till oss. Julia har fått många bra vitsord utifrån hennes tidigare roll i IK Pantern. Vi har hört oss för med många i hockeysverige och alla har gott att säga om henne.

Richard Brasar