Amnér och Ytterell förstärker Leksands IF
Publicerad: 2015-04-08

Leksands IF har i dag tecknat tvåårskontrakt med de lovande backarna Viktor Amnér och Alexander Ytterell.
- Offensivt sett två av Allsvenskans absolut bästa backar, som tillsammans gjorde 58 poäng i Allsvenskan den gångna säsongen, säger Leksands sportchef Tore Jobs.

Viktor Amnér, 26, har Nynäshamn som moderklubb och har genom karriären bland annat representerat klubbar som Södertälje, Mora och Troja-Ljungby.
Den gångna säsongen tillbringade han i allsvenska Vita Hästen, där han på 51 matcher svarade för 28 poäng (10+18). Han noterades även för två mål i Slutspelsserien.

Rightbacken Alexander Ytterell, 23, kommer från Vetlanda och gjorde SHL-debut i Södertälje under säsongen 2010/2011.
Alexander kommer närmast från en säsong i BIK Karlskoga, där han noterades för 30 poäng (8+22) på 50 grundseriematcher.
- Det är två spelskickliga backar som är väldigt duktiga offensivt. Dessutom är det två killar som verkligen vill hit, de kommer att tillföra mycket i Leksands IF, säger Tore Jobs.

Samtidigt står det klart att följande spelare lämnar Leksands IF: Linus Hultström, Brian Connelly, Ryan Russell, Daniel Josefsson, Joonas Rönnberg, Jens Bergenström, Tomi Sallinen, Mattias Guter, Kevin Kapstad och Toni Kähkönen.

Leksands IF tackar samtliga för deras tid i föreningen och önskar dem lycka till i deras fortsatta karriärer!

Elin Broman