Karolin Malmquist stannar i Leksands IF
Publicerad: 2021-04-27
Damlaget
Leksands IF kan addera ytterligare en pusselbit till lagbygget inför den kommande säsongen då man förlängt med forwarden Karolin Malmquist. Det nya kontraktet gäller över den kommande säsongen, 2021/2022.

Karolin Malmquist kommer från värmländska Kil och har representerat Leksands IF sedan säsongen 2016/2017. Under sin tid i Leksand hittills har hon varvat spel i SDHL med spel i DamEttan. Totalt har det blivit 62 SDHL-matcher för Malmquist som förutom klubblagsspel även som junior representerat Värmland i Stålbucklan vid tre tillfällen med en bronsmedalj som bästa resultat. Hon har även representerat Team Väst i U18-regionsturneringen vid tre tillfällen. Det nya kontraktet gäller över säsongen 2021/2022.

Karolin Malmquist om att förlänga sitt kontrakt:
-Det känns bra och spännande att fortsätta vara en del av Leksands IF. Det verkar bli en del nytt, och det känns som att det är något bra på gång. Jag vill ta en större roll och utvecklas som spelare, och ser även fram emot den kommande processen att utvecklas som lag för att nå framgångar i vinter.

Alexander Bröms om att förlänga med Karolin Malmquist:
-Karro är en rivig spelare som jag hoppas vi kan få ut mer av denna säsong. Hon har gått genom vårt hockeygymnasium och var på riktigt en del av SDHL-laget först förra säsongen. Det ska bli spännande att följa hennes utveckling den kommande säsongen då hon har förutsättningar att växa som spelare.

Richard Brasar