Berglunds förlänger med Leksands IF
Publicerad: 2020-06-08
Partner
Berglunds Frukt har varit partner till Leksands IF under lång tid, även om samarbetet i några år låg på is. Men sedan tre år tillbaka är samarbetet ett faktum igen, vilket Leksands IF och Berglunds Frukt är glada över, och nu har ytterligare avtal skrivits inför kommande säsong.

-Att spela i samma femma som Berglunds är otroligt kul. Berglunds Frukt var en av de företag som jag såg hade legat på is i ganska många år så jag kollade om dom var intresserade av att ta upp samarbetet igen för några år sedan, och det var dom. Förutom att Berglunds är en pålitlig och fin samarbetspartner till oss är deras servicekänsla kanske det jag går igång på mest. Man blir alltid otroligt väl bemött där och det vet jag att jag inte är ensam om att tycka, säger Patric Skoglund, marknadschef på Leksands IF.

Ett företag med anor

Dan Eliasson på Berglunds berättar om företaget och om samarbetet med Leksands IF.
-Det började i Leksand 1909 när Carl J Berglund och hans maka Britta startade Berglunds. Man startade sedan en filial i Rättvik dit sedan hela verksamheten flyttade. Verksamheten har genom åren drivits vidare av familjemedlemmar, just nu är det fjärde generationen som håller i stafettpinnen. Från att ha haft ett sortiment med huvudsakligen frukt, grönsaker och rotsaker så finns det idag det mesta inom livsmedel för storkök. Det finns även en butik som är öppen för ”alla”, det vill säga, dit även privatpersoner är välkomna.

Hur länge har ni varit samarbetspartner till Leksands IF?
-Under Björn Doverskogs tid i Leksands IF hade vi ett bra samarbete, men sedan blev det uppehåll till 2017, då det genom Patric Skoglund blev ett nytt bra samarbete.

Vad är anledningen till att ni är partner till föreningen?
-Först och främst ett LIF-hjärta, men sedan är det såklart ett bra samarbete för oss.

Hur tror ni att det går kommande säsong för våra A-lag?
-LIF självklart till slutspel, där kan allt hända då de har vanan inne att slå ur underläge.

Leksands IF