Själin inför Pantern borta
Publicerad: 2017-10-05
– Jag vet att det är ett revanschsuget gäng som åker ner för att möta Pantern på bortais. Det finns inget annat mål än tre poäng. Det säger backen Calle Själin inför fredagens match i Malmö.

Själv missar han dock matchen på grund av en överkroppsskada.
– Jag drog på mig en liten skada i matchen sist, men det är inget allvarligt. Som det låter nu kommer jag förhoppningsvis att kunna spela nästa vecka igen, men just det här matchen missar jag, berättar den talangfulla 18-åringen.

Många har imponerats av din inledning i LIF, vad känner du själv?

– Jo, men det har gått bra, absolut. Även jag har väl haft en del svackor, men överlag är jag nöjd, säger Calle, som dock hellre lyfter fram några andra i laget:
– Jag tycker att kedjan med Fredrik Forsberg, Isac Skedung och William Wikman har gjort det riktigt bra. Den kedjan har stuckit ut lite och spelar med en jäkla energi.

Hetare framför mål

Inför fredagens match står såväl Leksand som Pantern på 8 poäng. Båda lagen har desstom gjort 12 mål och släppt in 14.
– Det blir säkert en jämn och tuff match, men får vi till alla bitar i spelet så vinner vi, säger Calle, vars lag närmast kommer från en förlängningsförlust hemma mot Vita Hästen.
– Jag tycker inte att vi var tillräckligt raka i den matchen. Det var mycket slarv och passningarna satt inte där de skulle. Vi måste höja energin nu och vara hetare framför mål. Vi vet att vi kan bättre än vad vi har presterat i vissa matcher, och det vill vi verkligen visa. Men vi känner ingen stress eller så, det är mycket kvar av serien och vi har en bra känsla i gruppen. Om vi fortsätter att jobba hårt så vet vi att det kommer att lossna.

Elin Broman