Tuff vecka för J18
Publicerad: 2019-11-17
J18
Vinster den här veckan var viktigt för att Leksands J18-lag skulle hänga med i streckkampen. Tyvärr blev det två förluster istället. – Vi har fortfarande chansen, så vi får ta en match i taget framöver, säger anfallaren Marcus Lindström.

Det blåvita J18-laget spelade två matcher i veckan. I torsdag kom serieledande Örebro på besök i Tegera arena. Det blev en jämn och målrik match där det till slut blev gästerna som drog det längsta strået och vann med 5–4.
– Jag spelade inte eftersom jag har varit skadad, men vi gjorde en bra match. Tyvärr vann vi inte, säger Marcus Lindström.

Karlskoga vann klart

I dag styrde laget kosan till Karlskoga, också det en tuff uppgift eftersom hemmalaget ligger i toppen av tabellen. Leksand gjorde en riktigt bra förstaperiod, men lyckades inte utnyttja sina chanser. Sedan började målen trilla in för Bofors i den andra perioden.
– Vi spelade inte vårt spel helt enkelt. Vi började fokusera på fel saker, vi tänkte mer på hur de spelade och vad domaren gjorde. Låter som det var en grinig match?
– Ja, det var det väl och vi kände nog att domaren inte hade jättebra koll. Men vi borde ha tagit ett rejält snack och bestämt oss för att inte falla in deras spel och fokusera så mycket på andra saker än vårt eget spel.

Inte gett upp femteplatsen

Marcus Lindström tycker ändå att laget hade en bra känsla inför den sista perioden. Tyvärr gav det inga konkreta resultat och Bofors vann till slut med klara 5–0.
– Vi jobbade inte tillsammans som ett lag helt enkelt. Det vi får ta med oss från den här matchen är spelet i den första perioden, då gjorde vi det bra.
Efter veckans matcher har Leksand 15 poäng upp till strecket och till den där betydelsefulla femteplatsen, en riktigt svår uppgift att klara av eftersom det bara är sex matcher kvar att spela. Men Marcus Lindström har inte gett upp.
– Nästa match är Valbo hemma och vi får helt enkelt ta en match i taget. Det är det vi kan göra nu.

Elisabet Wahl