Tobias Ericsson förstärker Leksands IF
Publicerad: 2015-05-13

Leksands IF har idag tecknat ett 2-årskontrakt med 27-årige Tobias Ericsson.
- En rutinerad spelare som kommer att tillföra mycket i vårt lagbygge, säger sportchefen Tore Jobs.

Tobias Ericsson kommer från Stockholm och har genom åren representerat klubbar som exempelvis Vallentuna, AIK och Mora. Han kommer dock närmast från två säsonger i Malmö, där han den gångna säsongen noterades för 20 poäng (3+17) på 41 grundseriematcher.
- Tobias värvades från Mora till Malmö som forward, men skolades om till back i Malmö och gjorde det mycket bra. Det är också som back vi har tänkt använda honom i Leksand, berättar Tore Jobs.
- Tobias är en poängstark spelare som har hunnit samla på sig mycket rutin, och bland annat haft kaptensroller i såväl Mora som Malmö. Han blir en fin förstärkning, fortsätter Jobs, och tillägger att backsidan i årets trupp därmed är fulltalig.
- De platser som återstår kommer att fyllas med juniorer.

Leksands IF