Leksands IF informerade på frukostmöte
Publicerad: 2019-10-08
Partner
Dagen innan SHL-premiären var Leksands IF på plats i Falun hos företaget Clockwork och informerade om verksamheten. På plats fanns förutom VD Andreas Hedbom, marknadschef Patric Skoglund samt general manager Thomas Johansson, uppemot 40 företagare som var intresserade av att höra hur föreningen arbetar.

– Det är så klart en viktig del för oss att komma ut och berätta om vår verksamhet. Vi har bland annat under många år varit ute och besökt orter i Dalarna med det vi kallar för LIF On Tour. Och förutom att berätta om var föreningen befinner sig och vilka mål som vi sätter upp, är det ju minst lika viktigt att vara ute och träffa företagare som i dagsläget inte är partners till Leksands IF, men som kan bli framtida partners. Det var verkligen ett givande besök hos vår partner Clockwork, säger marknadschef Patric Skoglund.

Jan Johansson, grundare och delägare på Clockwork:
– Clockwork Bemanning & Rekrytering startade sin verksamhet i Falun i december 2012. Förutom att fokusera på vilka kunder vi vill jobba med var det viktigt för oss att få draghjälp med vårt, på den tiden helt okända varumärke och logga. Att hitta ett samarbete med Leksands IF kändes väldigt viktigt för oss, med tanke på att det är ett av Sveriges mest kända varumärken. Vi har genom åren deltagit i företagsnätverket samt haft både sargreklam, hjälmreklam och framfört vårt erbjudande på mediakuben i Tegera Arena. Vi har också sedan bolaget startade haft ett terassbord i arenan, samt deltagit på de flesta nätverksträffarna. Under de snart sju år som Clockwork varit verksamt har vi haft en fantastisk tillväxt. Vi har idag verksamhet på 16 orter från Stockholm till Piteå. Bolaget omsätter 240 miljoner 2019.
– Vi är övertygade om att samarbetet med Leksands IF har bidragit starkt till vår framgång. Resan för bolaget tillsammans med LIF fortsätter, en spännande höst väntar.

Bli partner

Leksands IF