Immo och Rundqvist förstärker LIF
Publicerad: 2018-04-16
Tor Immo (fw) och David Rundqvist (fw), båda närmast från spel i IF Troja-Ljungby, är klara för spel i Leksands IF. – Två skickliga spelare som dessutom spelar bra ihop, säger Leif Carlsson, huvudtränare och sportsligt ansvarig i Leksands IF.

Tor Immo, 23, har spelat juniorhockey i Leksand tidigare i karriären, men har under de två senaste säsongerna representerat Troja-Ljungby. Den gångna säsongen noterades den målfarlige forwarden för 40 poäng (27+13) på 52 grundseriematcher, och ser nu fram emot att fortsätta utvecklingen i Leksands IF.
– Det har varit ett mål för mig att få komma tillbaka och representera LIF igen. Jag ser fram emot att få spela inför de trogna fansen, säger Tor.

Leif Carlsson:
– En målskytt och en spelare som är väldigt bra i tung trafik.

David Rundqvist, 25, har genom karriären representerat klubbar som Färjestad, Djurgården, BIK Karlskoga och MODO. Liksom Tor Immo kommer han dock närmast från en säsong i Troja-Ljungby, där han svarat för 37 poäng (9+28) på 50 grundseriematcher.
– Jag valde LIF av en rad olika anledningar, men den främsta var att jag vill komma till en klubb som satsar uppåt och vill framåt. I Leksand får jag spela i ett sånt lag, och jag kan även få en roll där jag får vara offensiv och bidra med det jag är bra på, säger David.

Leif Carlsson:
– En center med fin skridskoåkning. Han är en bra passare och synkar även bra med Tor Immo.

Halv Ett med Leksands IF:

Leksands IF