Marcus Karlberg stannar och Wilde Bröms får try-out
Publicerad: 2018-05-02
Det står nu klart att Marcus Karlberg har skrivit på ett a-lagskontrakt samt att Wilde Bröms stannar på ett try out-kontrakt.

Marcus Karlberg (född -00) har spelat i Leksands IF från Tre Kronors Hockeyskola för de allra yngsta ända upp till HockeyAllsvenskan. Under fjolårssäsongen gjorde Karlberg 47 poäng (15+32) på 39 matcher i J20 SuperElit samt ett mål på två matcher i herrarnas representationslag. Kontraktet gäller över den kommande säsongen.

-Marcus är en spelare som stämmer väl in i föreningens vision om att utveckla egna spelare. Han besitter en bra snabbhet och fräckhet i sin verktygslåda och det är väldigt kul att Marcus skrivit på ett a-lagskontrakt med oss, säger Leif Carlsson.

Wilde Bröms (född -99) har, precis som Karlberg, gått hela vägen från Leksands IF:s ungdomslag till representationslaget. Under fjolårssäsongen gjorde Bröms tre framträdanden i a-laget där han under dessa matcher producerade ett mål.

-Wildes kontrakt gäller till den sista augusti, och därefter gör vi en ny utvärdering tillsammans med honom. Under den tiden får han chansen att slå sig in i representationstruppen. Precis som i fallet med Marcus Karlberg är det kul att ge chansen till en av våra egna unga killar i enlighet med vår vision, säger Leif Carlsson.

Se onsdagens Halv Ett med Leksands IF här

Richard Brasar