Förlust mot BIK Karlskoga
Publicerad: 2018-03-04
Ett insläppt mål i boxplay blev avgörande när Leksand förlorade söndagens bortamatch mot BIK Karlskoga med ett mål mot två.

Hemmalaget var det lag som kom ut med bäst fart och vann också skotten med 13-6 i den första perioden.
Ett av skotten passerade Tex Williamsson i Leksandskassen och innebar matchens första mål.
Målet gjordes efter fem och en halv minuts spel, och tre minuter senare kvitterade leksingarna genom Mattias Ritola.
Ställningen stod sig perioden ut.

Leksand började den andra perioden klart bättre än den första. Johan Porsberg var nära ett ledningsmål i periodens inledningsminuter, och även kedjekompisen Oskar Lang skapade sig ett bra läge. Närmast var dock Martin Grönberg, som prickade stolpen i mitten av perioden.
Några mål blev det dock inte i denna period.
För hemmalagets del kom de bästa möjligheterna precis i slutet av perioden, men Tex Williamsson stoppade tre bra försök från nära håll.

Leksingarna dominerade inledningsminuterna av period 3, men när laget drabbades av en utvisning efter knappt åtta minuters spel kunde BIK Karlskoga gå upp i ledning.
Målskytt: Isac Skedung.
Målet blev matchens sista.

För Leksands del återstår nu endast en match i den hockeyallsvenska grundserien 2017/2018: Oskarshamn borta på onsdag.
Därefter väntar den hockeyallsvenska finalen mot Timrå!
Biljettsläpp i morgon, måndag.

Leksands IF