Byt till Leksands-el!
Publicerad: 2021-01-17
Partner
Har du inte stöttat föreningen genom att ladda ditt hem med Dalakraft? Gör det nu. För Leksands IF är Dalakraft en viktig partner. För varje ny kund laddar Dalakraft Leksands IF med upp till 700 kronor.

-Vi körde igång kampanjen under hösten och det har börjat bra, med många nya kunder till Dalakraft. Jag vill verkligen tacka alla supportrar där ute som genom att byta till Leksands-el också hjälper föreningen jättemycket. Tänk om alla partners och fans till föreningen skulle byta till Leksands-el. Wow, vilken grej det skulle bli. För varje ny kund stärks också vår relation med Dalakraft även på lång sikt även om kampanjen är något som är här och nu, säger Patric Skoglund, marknadschef på Leksands IF.

Starkt samarbete

Dalakraft och föreningen och har haft ett mycket gott samarbete under lång tid och nu kan alla leksingar, oavsett var man bor i Sverige, stötta Leksands IF genom att byta elbolag och teckna Leksands-el. För varje ny kund hos Dalakraft som tecknar Leksands-el går hela 500 kronor oavkortat till föreningen. Ytterligare 200 kronor vid bredbandsavtal.

-För varje ny kund som tecknar Leksands-el stärker vi Leksands IF med 500 kronor för varje nytt elavtal och 200 kronor för varje nytt bredbandsavtal. Totalt kan man alltså bidra med 700 kronor. Det finns heller ingen gräns för hur många elavtal som kan tecknas utan alla leksandsfans, oavsett var du bor i Sverige, kan teckna elavtal med oss, säger Mats Bengtsson, VD på Dalakraft och fortsätter:

-För oss är föreningslivet viktigt och Leksands IF är en viktig spelare på landsorten och då vill vi vara med och göra det vi kan. Som kund hos Dalakraft får du alltid 100% grön el från vatten-, vind-, sol- och biokraft.

Martin Karlsson i herrarnas A-lag:
-Jag hörde om det här samarbetet och hyllar initiativet. Vi är ju onekligen i en speciell tid just nu och att man kan bidra med så mycket pengar genom att byta till Leksands-el är ju otroligt bra. Jag kommer, även om jag inte har tänkt så specifikt tidigare, att be alla i min närhet och dom som jag känner att byta till Leksands-el.

Byter du elleverantör så kostar det ingenting samtidigt som Dalakraft står för all administration när du tecknar Leksands-el.

Här tecknar du Leksands-el

Leksands IF