Tobias Ekberg lånas ut
Publicerad: 2022-10-05
Leksands IF har kommit överens med Tobias Ekberg och Linköping HC om en utlåning av backen till Linköping. Lånet gäller för de kommande tre SHL-matcherna för Linköpings del.

Tobias Ekberg har hittills under den innevarande SHL-säsongen endast varit ombytt till spel i en av Leksands matcher. Leksands IF har därför kommit fram till en gemensamt upplägg med Ekberg och Linköping HC där han kommer att lånas ut till LHC under deras tre kommande SHL-matcher. Tobias Ekberg gör sin första träning med Linköping under onsdagsförmiddagen.

Leksands IFs GM, Thomas Johansson, om utlåningen av Tobias Ekberg:
-Det känns jättebra att Tobias får matchtid på den högsta nivån i Sverige, när vi för tillfället inte vi kan ge honom det. För att Tobias skall kunna vara så förberedd som möjligt framåt så är matchmomentet en väldigt viktig del av förberedelserna, och den här lösningen är bra för alla parter.

Richard Brasar