Matt Caito svarar
Publicerad: 2021-07-21
I höstens nummer av medlemstidningen Leksingen kan du bland annat läsa en intervju med backen Matt Caito. Här är några frågor och svar som inte fick plats i tidningen.

1. Ditt fullständiga namn?
Matthew Thomas Caito

2. Ålder?
28 år

3. Var är du uppvuxen?
Coto de Caza i Kalifornien.

4. Har du något särskilt du måste göra en matchdag?
Ta en lång tupplur. För att lugna ner själen och vila upp kroppen.

5. Tv-serier eller sportsändningar?
Båda. Favoritserien är Game of Thrones.

6. Vem är den jobbigaste spelare du mött?
Jag vill inte säga någon svensk eftersom vi kommer möta dom i höst. Men jag gillar inte spelare som tacklas sent och som tjafsar en massa. Ja, det finns några i SHL.

7. Är du slarvig eller pedant?
Ibland är jag lat, men sen måste jag städa precis allt! Så jag är nog både och.

8. Hur lång tid tar det att varva ner efter en match?
Några timmar. Jag vill gärna se videoklipp från matchen direkt efteråt. Vad jag gjorde bra och vad som kan förbättras.

9. Har du skolkat från träning någon gång?
Jo, fast det är väl mer så att jag tagit en träningsfri dag än att jag skolkat.

10. Finns det någon sport/aktivitet som du som hockeyspelare inte får ägna dig åt?
Snowboard och skidåkning är väl inte så smart. Men det är många som håller på med det ändå. Och sen är det stor risk att skada knäna i basket.

11. Vad är ett måste på ett Superbowl-party?
Chips och dipp.

12. Ditt bästa barndomsminne?
På juldagen åkte vi alltid till en restaurang i ett stort skepp, Queen Mary, för jullunch. Och sen minns jag när pappa tog med mig på basketmatcher i San Fransisco.

13. Vem i laget får dig att skratta?
Min backkollega Calle Själin. Han har en härlig humor.

14. Blått eller vitt?
Blått

15. Vad är Coto de Caza mest känt för?
Det var tidigare ett område med mycket jaktmarker. Nu finns här fina vandringsleder.

16. Bästa barnprogrammet?
Mighty Ducks

17. Vem var din första flick-/pojkvän?
Jag var runt 15 och gick på en internatskola för bara pojkar. Och hon gick på ett flickinternat i närheten. Det höll inte så länge.

18. Vem i laget borde bjuda hem dig på middag?
Ritto! Flera av de andra har redan lagat mat åt mig, så det är hans tur nu, hehe! (Ritto = Mattias Ritola )

Katharina Dalmalm