2-årskontrakt till Filip Johansson
Publicerad: 2018-03-14
Den talangfulla backen Filip Johansson är klar för ytterligare två säsonger i Leksands IF. – Jag trivs jättebra här i Leksand och det känns väldigt bra att få stanna i föreningen, sade Filip i onsdagens Halv Ett med Leksands IF.

Den snart 18-årige Filip Johansson har Fagersta AIK som moderklubb, och kom till Leksands IF från Avesta BK inför säsongen 2015/2016.
Genom åren i LIF har Filip representerat det svenska landslaget på såväl U16, U17 som U18-nivå, och denna säsong blev det även debut i föreningens A-lag.
– Säsongen har gått över förväntan för min del faktiskt. Jag har fått mycket förtroende i A-laget, vilket så klart är jätteroligt, säger Filip.

Leif Carlsson, sportsligt ansvarig:
– Filip är en kille som alltid kommer till jobbet. Han spelar ett moget spel och kommer att nå väldigt långt. Det blir roligt att se honom fortsätta utvecklas i Leksands IF.

Se hela intervjun med Filip Johansson och Leif Carlsson i dagens Halv Ett med Leksands IF:

Elin Broman