Fortsatt samarbete med AK Riv & Sanering
Publicerad: 2020-03-23
Partner
Efter att säsongen tagit slut, har både privatpersoner och företag hört av sig till Leksands IF om hur och på vilket sätt man kan stötta föreningen in i framtiden. Ett av de företag som valt att förlänga sitt sponsorskap och samarbete inför den kommande säsongen är AK Riv & Sanering. -Det är klubben i ens hjärta, så det är självklart att man vill vara med och fortsätta stötta, förklarar Andreas Käll VD, på AK Riv & Sanering.

Det är flera företag som valt att förnya sitt samarbete med Leksands IF inför den kommande säsongen. AK Riv & Sanerings samarbete är också ett prov på att man varken behöver ha en geografiskt eller innehållsmässig koppling gällande företaget för att kunna ha ett samarbete emellan.
-Vi har ett stort hjärta för Leksands IF. Sen har vi vårt företag i Uppsala och sysslar med Rivningsarbeten så det kanske vid ärlighetens namn inte är så att jag drar in jättemycket nya kunder via sponsorskapet. Men jag tror att gemenskapen är viktig, att vi ändå får möjlighet att visa att vi finns. Att få träffa andra likasinnade på plats i arenan, både företagare och supportrar. Det är stort att få vara en del av Leksands IF, för det är ändå ett känt varumärke.

Andreas som bor i Tierp och har sitt företag i Uppsala förklarar att det är en ynnest varje gång man kommer upp till Leksand och får följa laget i ens hjärta på plats i Tegera Arena.
-Det är fantastiskt att komma upp till Leksand när det är match. Vi har en del av en loge i Arenan också, så att få vara del av den gemenskapen där uppe är stort.

Hur länge har ni varit samarbetspartner?
-Någonstans mellan femton och tjugo år. Det är en lång tradition.

Vilket är ditt bästa LIF-minne?
-Det är nog Modo uppgången, även om fjolårssäsongen också var häftig. Bägge gångerna de har gått upp nu de senaste åren har ju varit smått otroliga.

Leksands IF är både stolta och glada över att AK Riv & Sanering fortsätter sitt sammarbete även inför den kommade säsongen.
-Vi är glada för att AK är med oss även in i framtiden. Dom har varit med länge och är en viktig stöttepelare till föreningen. Ser man till dom tuffa tider som just nu råder skulle jag vilja säga att vi har bra tryck på vår företagsförsäljning för dagen. Många företag har en vilja att vara med även kommande säsong och även i vår bearbetning av nya företag tycker jag det ser lovande ut, det ska vi vara ödmjuka och tacksamma för. Normalt sett brukar vi säga att antalet är vår styrka, jag tror att det stämmer in bättre än någonsin för tillfället. Samtidigt är det precis som för övriga företag och föreningar i landet viktig att bita i nu, bara för att vi är en populär idrottsförening betyder det inte att man kan ta den för givet. Varje litet stöd betyder otroligt mycket just nu, säger marknadschef Patric Skoglund.

Vill du bli samarbetspartner med Leksands IF kontakta oss HÄR
Vill du förlänga ditt säsongskort gör du det HÄR

Per Gerdin