Oskar Lang förlänger med Leksands IF
Publicerad: 2016-01-12

Leksands IF har idag skrivit ett tvåårskontrakt med den lovande 19-årige forwarden Oskar Lang. Oskar har kommit tillbaka efter en lång tids sjukdom och har på väldigt kort tid spelat sig till en plats i A-truppen och stannar i föreningen denna säsong samt två till.

- Denna säsong har Oskar dragits med en virussjukdom som stoppat han från spel under hösten men han har kommit tillbaka från sjukdomen riktigt bra och tagit en plats i A-truppen på ett förtjänstfullt sätt, säger Christer Siik från Sportrådet.

-Oskar har fått chansen i A-laget och verkligen tagit vara på den. Han har gjort det jättebra hittills och vi tror Oskar kommer bli en riktigt bra hockeyspelare i framtiden, avslutar Siik.

Oskar Lang:
-Jag har haft tre bra år här och det känns riktigt bra att kunna fortsätta att utvecklas i och tillsammans med Leksands IF.

Oskar Lang har Arvika HC som moderklubb och kom till Leksands IF inför säsongen 2012/2013.

Claes Thirus