Forsberg stannar i LIF
Publicerad: 2018-04-20
Tobias Forsberg är klar för ytterligare två säsonger i Leksands IF. – Jag är jätteglad över att Tobbe stannar hos oss. I och med den här förlängningen har vi nu samtliga spelare (Tobias Forsberg, Martin Karlsson och Jon Knuts) från en av våra bättre kedjor förra säsongen, klara för en fortsättning i klubben, säger Leif Carlsson, huvudtränare och sportsligt ansvarig.

– Tobbe är en spelare som personifierar det som fansen sjunger om varje match, han är en riktig krigare. Han har dessutom en riktigt bra säsong bakom sig, och är precis som Martin Karlsson och Jon Knuts, en kulturbärare för Leksands IF. Det ska bli roligt att se honom utvecklas vidare i klubben.

Tobias Forsberg, 30, debuterade i Leksands IF säsongen 2011/2012 och har sedan dess varit klubben trogen. Under den gångna säsongen svarade den hårt arbetande forwarden för 17 poäng (12+5) på 46 grundseriematcher, och utsågs av fansen till Årets krigare.
– Jag har en bra säsong bakom mig, men känner fortfarande att jag har väldigt mycket kvar att ge. Att även klubben ser en utvecklingspotential i mig känns självklart jättebra, säger Tobbe.
– Att stanna i Leksand känns helt rätt. Vi har en ny säsong och nya möjligheter framför oss. Jag ser fram emot att nå nya mål, både med laget och för mig personligen. Jag är astaggad!

Elin Broman