Philip Samuelsson tränar med Leksand
Publicerad: 2019-09-25
Philip Samuelsson kommer den närmsta tiden att träna med föreningens herrlag. Det rör sig dock endast om deltagande på träningar, och matchspel är inte aktuellt för Samuelsson. En av anledningarna är att Daniel Gunnarsson är på skadelistan och missar 3-5 veckors deltagande.

Leksands IF har fått en fråga från Philip Samuelsson om att få träna med Leksands IF. Utifrån skadesituationen på backsidan så har Leksands IF valt att tacka ja och ge Philip denna möjlighet. Det gäller dock endast träning.

Leksands IFs GM, Thomas Johansson, om beslutet att låta Philip Samuelsson träna med Leksands IF:
-Efter noggrant övervägande har vi valt att erbjuda Philip denna möjlighet att träna med oss. Vi har en del skadebekymmer och att då ha ytterligare en spelare att tillgå på träning känns riktigt bra. Vi har extremt duktiga juniorer som också kommer finnas med men för att inte slita ut dem heller så känns denna lösning under en kortare period bra för oss. Philip har dessutom kopplingar till Leksand och ansluter till laget under torsdagen.

Gunnarsson på skadelistan

En av anledningarna till att det fanns möjlighet att stärka upp träningsgruppen är den handskada som Daniel Gunnarsson ådrog sig i bortamatchen mot HV71 under den föregående helgen. Prognosen på Gunnarssons skadefrånvaro är 3-5 veckor.

-Det är så klart väldigt surt att bli skadad, men samtidigt är det bara att gilla läget och gnugga vidare. Jag ser fram emot att komma tillbaka i spel ännu starkare efter skadan, säger Daniel Gunnarsson om sin skadefrånvaro.

Richard Brasar