Anton Karlsson inför Västervik hemma
Publicerad: 2018-09-25
Uddamålsseger i premiären mot Tingsryd, och därefter suddenförlust i söndagens bortamatch mot BIK Karlskoga. Under onsdagskvällen väntar möte med Västervik hemma i Tegera arena. – Mindre krångel och mer rejäla pass, då har vi det här, säger forwarden Anton Karlsson inför det som väntar.

Han är nöjd med sitt lags insats i premiären, men menar att en rejäl uppryckning krävs efter matchen i söndags.
– Jag menar ju inte att spelet var felfritt i premiären heller, men för att vara just en premiär tycker jag att vi gjorde det bra ändå. Mot Karlskoga var vi tyvärr inte med alls i början av matchen, vilket kostade oss segern till slut. En positiv detalj att ta med oss var väl att vi lyckades hämta upp ett 0-2-underläge, men hade vi gjort det vi skulle i början av matchen hade vi å andra sidan aldrig behövt sätta oss i den situationen heller.

Vad vill du främst se att ni förbättrar till onsdagens match?

– Mer rejäla förstapass, att vi inte krånglar till det, och att vi är redo direkt från start. Det ska bli jättekul att spela på hemmais igen och jag vet att alla i laget är väldigt taggade, menar Anton, som är imponerad över inramningen i arenan under premiärmatchen.
– Det var mäktigt, det måste jag säga, och det är det ju egentligen alltid när vi spelar, framförallt hemma. Att ha Norra stå i ryggen är verkligen helt fantastiskt, men samtidigt får man inte glömma alla som stöttar oss på sittplats också. Ni betyder massor för oss allihop.

Gästande Västervik har inlett serien med förluster mot Almtuna och AIK, och noterats för ett mål per match.
Anton Karlsson lovar att göra allt för att det ska bli en tredje raka i förlustraden för smålänningarnas del.
– Som sagt, vi är väldigt taggade och känner att vi vill ta revansch efter söndagen. Vi ska göra allt för tre poäng.

Vem avgör?

– Langen blir nog het på den fronten!

Biljetter till matchen bokar du här!

Elin Broman