Nils Åman om matchen mot Skellefteå
Publicerad: 2022-03-15
Första perioden var jämn, men sen tycker Leksands Nils Åman att laget blir lite energilösa. – Vi vågar inte spela ut helt, säger den unge centern om förlusten mot Skellefteå.

Den avgörande skillnaden i tisdagskvällens match är kanske ändå spelet med en man mer. Skellefteå utnyttjar sina tillfällen bättre än vad Leksand gör.
– De satte dit två i powerplay och vi får inte in någon i vårt, säger Nils frustrerat.
Han har inget svar på varför det ser ut som det gör. Men kanske är en ledtråd det som både lagkapten Patrik Zackrisson och tränare Björn Hellkvist pratade om i Cmores sändning. Att laget behöver hitta mer spelglädje.
– Så är det nog. Och vi skulle behöva få med oss några lätta mål så att det blir ett annat go, säger tjugotvååringen. Leksand brukar skjuta mycket men de senaste matcherna har man förlorat den tatistiken.
– Jag vet inte anledningen till det, säger Nils.

Bra omgivning

Nils har spelat ihop med Linus Andersson och Carter Ashton de senaste matcherna. Trion har visat mycket energi och Nils tycker att han har en bra omgivning.
– De är skickliga spelare. Vi har försökt att jobba hårt.

Fantastiska Max

Vi avslutar med något roligt…Max Véronneau gjorde sitt mål nummer 32 i kvällens match.
– Han är helt otrolig. Vad den grabben kan göra mål, säger Nils imponerat.
Han tycker att det är roligt att få spela i samma lag som Max.
– Och så är han en så trevlig och skön person utanför isen.
Max skott ser inte alltid så farliga ut, men ändå gör han mål.
– Det är helt sjukt hur han får igenom pucken, säger Nils avslutningsvis.

Katharina Dalmalm