Inför matchen mot Örebro
Publicerad: 2019-08-29
Herrrlaget
Ikväll är det dags för den fjärde träningsmatchen för säsongen. Leksand ställs mot Örebro i Ludvika och pucken släpps klockan 19:00.

Leksand har inlett försäsongen med att möta SHL-motstånd i form av Brynäs, Frölunda och Färjestad, vilket tyvärr har resulterat i tre förluster med 2-5, 2-5 samt 1-5. Ikväll står Örebro för motståndet, och de har inlett sin försäsong helt tvärtom med fyra segrar i rad.

Statistik inför matchen

Gjorda mål: Leksands snitt är på 1,67 mål per match medan Örebros är på 3,5 mål per match.

Insläppta mål: Leksand släpper i snitt in 5 mål per match och Örebro 2 mål per match.

Leksands powerplay ligger efter tre matcher på 10% och boxplay-statistiken på 78,6%.

Poängligan

Patrik Zackrisson - Två poäng (1+1)
Johan Fransson - Två poäng (0+2)
Daniel Olsson-Trkulja - Ett poäng (1+0)
Sebastian Wännström - Ett poäng (1+0)
Linus Persson - Ett poäng (1+0)
Filip Johansson - Ett poäng (1+0)
Lucas Nordsäter - Ett poäng (0+1)
Thomas Valkvae Olsen - Ett poäng (0+1)
Fredrik Forsberg - Ett poäng (0+1)
Marcus Karlberg - Ett poäng (0+1)
Marek Hrivik - Ett poäng (0+1)

Nedsläpp sker klockan 19:00 i ABB-Hallen, Ludvika. Matchen går att se på Sportkanalen och C More.

Arvid Yngvesson