Kathryn Kennedy förstärker Leksands IF
Publicerad: 2020-12-04
Damlaget
Leksands IF har gjort klart med den kanadensiska forwarden Kathryn Kennedy, som förra säsongen spelade för Karlskrona HK i DamEttan Södra. Kontraktet med Kennedy gäller över resterande delen av den innevarande säsongen 2020/2021.

Kathryn Kennedy kommer ursprugligen från Hamilton, Ontario, i Canada. Under avslutningen av juniortiden och inledningsvis av sina år som senior representerade hon RIT, Rochester Institute of Technology Tigers, i NCAA. Inför säsongen 2019/2020 skrev Kennedy på för Karlskrona HK i DamEttan södra där hon under säsongen stod för 34 poäng (24+10) på 20 matcher. Med detta var hon poängbäst i blekingeklubben.

Det nyskrivna kontraktet med Kathryn Kennedy gäller för återstoden av den innevarande säsongen 2020/2021.

Kathryn Kennedy om att ansluta till Leksands IF:
-Jag är väldigt förväntansfull över att få komma till Leksand. Jag har hört många bra saker om samhället och hockeyn där. Jag skulle beskriva mig själv som en smart och hårt arbetande forward, och ser mycket fram emot att se hur jag kommer in i spelet tillsammans med laget. SDHL är en erkänt mycket bra liga med bra kvalitet i spelet, och jag ser fram emot att få börja spela.

Huvudtränare Anton Bokull om nyförvärvet Kathryn Kennedy:
-Kathryn kommer från fyra säsonger på college, och en poängstark säsong i Karlskrona. Kathryn kommer att bidra till ett mer aggressivt och rakar spel i anfallzonen för oss. Hon är inte rädd att ge sig in i obekväma situationer för att skapa lägen för sig själv eller sina medspelare, vilket är något vi känt att vi haft en avsaknad av hos oss hittills i år.

Richard Brasar