Lang och Porsberger stannar i LIF
Publicerad: 2018-05-18
Det är nu klart att Oskar Lang och Johan Porsberger stannar i Leksands IF. Porsberger är klar för den här säsongen, och Lang för den här och en till.

Oskar Lang (-96) kom till Leksand från Arvika inför säsongen 2012/2013, och debuterade i klubbens A-lag 2014/2015.
Under den gångna säsongen svarade den snabbskrinnande forwarden för 20 poäng (7+13) på 44 grundseriematcher.
– Det känns väldigt bra att stanna i föreningen, jag trivs väldigt bra här. Jag tycker att det ser bra ut med alla tillskott som vi har fått i laget och det känns otroligt spännande.

Christer Siik, sportsligt ansvarig:
– Det här är en spelare med många bra kvalitéer som bidrar mycket i vårt offensiva spel. Vi är jätteglada över att Oskar vill stanna kvar och utvecklas vidare hos oss.

Johan Porsberger (-93) kom till Leksand från Asplöven under säsongen 2015/2016. Den målfarlige forwarden svarade under den gångna säsongen för 21 fullträffar på 59 matcher.
– Jag ville avvakta lite i år för att se vad vi skulle få för lag och hur föreningen skulle satsa, men att stanna har varit mitt huvudmål hela tiden. Det känns som att vi har ett jättebra lag och det ska bli svinkul när säsongen drar igång.

Christer Siik:
– Johan är en målskytt som själv inte är helt nöjd med det han producerade i fjol. Han kör på riktigt hårt nu, så jag tror säkert att vi kommer att få se ännu fler poäng från hans klubba i år.

HALV ETT MED LEKSANDS IF:

Leksands IF