Kandergård lånas ut
Publicerad: 2022-02-15
Leksands IF har kommit överens med Jesper Kandergård och Tingsryds AIF om en utlåning av Kandergård till smålandslaget. Kandergård kan kallas tillbaka till Leksand även efter att transferfönstret stängt.

Leksands IF har kommit överens med Jesper Kandergård och Tingsryds AIF om en så kallad dispensutlåning vilket innebär att Kandergård lånas ut till Tingstryd, men Leksands IF har möjligheten att kalla hem Kandergård även efter att transferfönstret stängt vid midnatt idag den 15 februari. Kandergård kan dock bara kallas tillbaka en gång för att sedan stanna i Leksands IF, icke att förväxla med den typ av dispens som namngiven juniorspelare som t.ex. Isak Rosén har mellan Leksands IF och Mora IK och fortsättningsvis kan gå fram och tillbaka mellan klubbarna.

Thomas Johansson om utlåningen av Jesper Kandergård:
-Vi kommer låna ut Jesper Kandergård till Tingsryd under en period. Det känns jättebra att Jesper får spela matcher. Han kommer ligga på en dispens som innebär att han kan komma tillbaka till Leksand även efter 15/2. Jag vill rikta ett stort tack till Tingsryd och Pontus Norén, som är Jespers representant, som gör detta möjligt.

Richard Brasar