Linnéa Sjölund inför mötet med Djurgården
Publicerad: 2019-09-06
Damlaget
Imorgon spelar damlaget sin tredje träningsmatch för säsongen då Djurgården står för motståndet. Backen Linnéa Sjölund hoppas främst få se en förbättring i defensiven. – Jag hoppas på att få se lite mer struktur i egen zon.

Damerna har inlett hösten med två förluster i form av 0-5 mot Brynäs och 2-3 efter förlängning mot AIK. Med flera nya i laget har fokus nu i inledningen av säsongen varit på att sätta spelsystemet, något som Linnéa Sjölund poängterar.
– Nu i början har det väl mest varit fokus på att få ihop spelidén eftersom att vi har så många nya, men jag tycker ändå att alla har hittat sin roll i laget.

Match mot Djurgården

Imorgon väntar Djurgården för Leksand, men det är inte full trupp som kommer stå på isen vid nedsläpp. Sjukdom går i laget och har bidragit till att veckan inte har varit den absolut bästa uppladdningen.
– Det är väldigt många som är sjuka i laget för tillfället. Den senaste veckan har vi inte riktigt kunnat spela ihop oss lika bra eftersom vi inte har varit full trupp, men jag tycker ändå att det har sett ganska bra ut nu på slutet, berättar Linnéa.

Vad hoppas du få se av spelet imorgon?
– Jag hoppas på att få se lite mer struktur i egen zon då det är där som vi har tappat det många matcher, vi har inte riktigt hittat spelet i egen zon. Framåt så tycker jag att vi är väldigt aggressiva och bra i anfallszon.

Arvid Yngvesson