Tre landslagsuttagna forwards
Publicerad: 2020-08-06
Landslag
Arvid Eljas och Isak Rosén är uttagna till U18-landslagets augustiaktiviteter, och i U20-landslagets laguppställning till augusticampen återfinner vi Emil Heineman från Leksands IF.

Det blir en annorlunda uppstart av säsongen för landslagens del i år. Vanligtvis brukar de svenska landslagen spela turneringar under augusti, men i år genomförs istället camper på hemmaplan tillsammans med träningsmatcher mot lokala lag och de närliggande årskullarna i landslagsverksamheten.

För U18-landslaget väntar en camp i Furudal mellan 24-27 augusti, som bland annat innehåller en träningsmatch mot Örebro HK i Borlänge Ishall samt en träningsmatch mot U17-landslaget. I U18-truppen ingår Arvid Eljas och Isak Rosén från Leksands IF.

Även U20-landslaget samlas inom rikets gränser, närmare bestämt i Uppsala. Campen pågår mellan 24-28 augusti och innehåller bland annat en träningsmatch mot Almtuna IS och en träningsmatch mot Enköpings SK. Från Leksands IF deltar forwarden Emil Heineman i U20-truppen.

Matcherna kan ses på Svenskhockey.TV

Coronapandemin

Med anledning av Coronapandemin och Folkhälsomyndighetens riktlinjer om folksamlingar om max 50 personer kommer publik, föräldrar, agenter, scouter och övriga besökare inte att kunna delta under lägersamlingarna i augusti.

-Det är såklart jättetråkigt att inte kunna öppna dörrarna till alla som vill titta på vår verksamhet och våra juniorlandslag. Men samtidigt måste vi ta vårt ansvar gentemot spelare, ledare och andra för att stoppa smittspridningen av covid-19. Från Svenska Ishockeyförbundets sida vill vi göra allt vi kan för att ta ansvar för en säker miljö utifrån Coronapandemin, säger Olof Östblom, Tävlingschef på Svenska Ishockeyförbundet.

Richard Brasar