Vinnare av replikatröjor
Publicerad: 2020-04-23
Kraftsamlingen
I början av april genomfördes en tävling där fem slumpmässiga vinnare som skänkt minst 300 kronor till kraftsamlingen belönas med varsin signerad replikatröja. -Leksandshjärtat bankar hårt, det känns naturligt och bra att stötta klubben i mitt hjärta, säger Mikael Persson som är en av vinnarna.

Kraftsamlingen fortsätter trots att våren breder ut sig i full kraft Sverige igenom. I dagsläget är Kraftsamlingen uppe i 404 397 insamlade kronor. De insamlade medlen genom Kraftsamlingen går till hela Leksands IFs verksamhet och gynnar hela föreningen från ungdomslag via juniorlag till representationslagen på såväl dam- som herrsidan.

Vill du bidra till Kraftsamlingen gör du det via swish till nummer:

Vinnare i utlottningen

I början av april genomfördes en tävling där alla som skänkte minst 300 kronor till Kraftsamlingen före 5 april hade chansen att vinna varsin replikatröja från säsongen 19/20 signerad av Martin Karlsson. Här är de fem vinnarna:
Eva Eriksson
Johnny Eritz
Mikael Persson
Roland Pettersson
Sina Saidiakbarzadeh

"Leksandshjärtat bankar hårt"

En av vinnarna av en signerad tröja är Mikael Persson som förklarar varför han valt att skänka pengar till Leksands IF genom Kraftsamlingen.
-Leksandshjärtat bankar hårt. Det gör det alltid i och för sig, men nu kändes extra viktigt att vara med och stötta föreningen. Jag skulle nog inte vilja räkna hur mycket man lagt i medlemskap, biljetter, souvenirer och allt möjligt, men det känns naturligt och bra att stötta klubben i mitt hjärta.

Mikael berättar även att han var bland de första att boka sin plats på LIF-kryssningen i augusti och han ser fram emot en ny fest tillsammans med alla trogna leksingar på Ålands hav.
-Jag har varit med på alla kryssningar hittills, och det var en självklarhet att boka in den igen. Det än en fantastisk gemenskap ombord med alla glada leksingar. Mycket görs så klart av att alla delar samma intresse, och har föreningen som gemensam nämnare. Det händer att alla står upp i matsalen mitt mellan portionerna och drar en hejarramsa mitt i maten, och ingen tycker att det är konstigt förutom möjligen personalen ombord. Det är kul att både dam och herrlag är med på resan och att få växla några ord med spelarna betyder mycket för oss supportrar.

Avslutningsvis, vilket är ditt bästa LIF-minne?
-Oj, det är många! Brock Montpetits avgörande i förlängningen i Örnsköldsvik är nog ändå störst. Det var liksom så långt borta att vara i den situationen två månader tidigare, det fanns liksom inte på kartan. Jag minns också exakt var jag var vid det senaste SM-guldet. Jag var på väg hem från bandyfinalen på Söderstadion när jag fick veta att Roland Eriksson avgjort för Leksand, men segern mot Modo är nog ändå större för mig. På 70-talet var vi störst, men SHL-avancemanget mot Modo var mer av en bragd. Självklart får man gåshud varje gång man står på norra stå och det är riktigt drag i arenan också. Det är en härlig känsla, avslutar vinnaren Mikael Persson.

Richard Brasar