Snart 12.000 medlemmar!
Publicerad: 2021-11-24
Medlem
Förra säsongen landade Leksands IF:s medlemsantal på 11.191, och i skrivande stund är vi uppe i närmare 12.000 värdefulla medlemmar utspridda över landets samtliga 25 landskap. Lägger vi dessutom till medlemmarna i Leksand Superstars samt Leksands IF Supporterklubb är vi uppe över 15.000 supportrar som alla bidrar till klubbens framgångar på olika sätt. Imponerande!

Om man ser till hur medlemmarna i Leksands IF är fördelade över de olika landskapen kommer den största delen inte helt otippat från Dalarna (4.019), och därefter Södermanland (1.709), Uppland (1.252) och Västmanland (834).
Minst antal medlemmar finns det i Härjedalen där 11 tappra själar håller den blåvita fanan högt.

Sett till ort bor de flesta medlemmarna i Leksand (1.024), Borlänge (596), Falun (439) och Uppsala (273).
29 medlemmar har sin adress utanför Sveriges gräns.

Som medlem i Leksands IF har du rätt till en rad olika förmåner, däribland rabatterat pris på Leksands IF:s souvenirer, boende på Leksand Strand samt i restaurangerna i Tegera Arena. Du får även medlemsutskick med information och erbjudanden, och har exempelvis förtur vid biljettsläpp samt röst- och motionsrätt vid årsstämman.
Och viktigast av allt – du stöttar laget i ditt hjärta!

Läs mer om medlemskapet, samtliga förmåner samt hur du gör för att bli medlem i Leksands IF

Elin Broman