Tobias Forsberg stannar i Leksands IF
Publicerad: 2017-05-02
Forwarden Tobias Forsberg spelar i Leksands IF även säsongen 2017/2018. – Hans avtal löper vidare och det känns jättebra att ha honom kvar i truppen, säger sportrådets Mikael Karlberg.

Tobias Forsberg, 29, kom till Leksand inför säsongen 2011/2012 och blev, med sin inställning och uppoffrande spelstil, snabbt en favorit hos publiken. Han går nu in på sin sjunde säsong i LIF-tröjan, och ser fram emot att utvecklas ytterligare i föreningen.

Tobias Forsberg:
– Jag trivs hur bra som helst i Leksand, och bara för att jag har varit här länge finns det ingenting som säger att jag inte kan utvecklas ytterligare här. Jag vill ta nästa steg i utvecklingen, och ska först av allt göra allt jag kan för att vara i den bästa fysiska form som jag någonsin har varit i. Revanschsuget från förra säsongen är jäkligt starkt, och det är sällan som det har känts så här kul att dra igång med försäsongsträningen.

Mikael Karlberg, sportrådet:
– Tobbe Forsberg är en härlig spelare och karaktär som kommer att bli viktig för oss, speciellt med tanke på det lite mer aggressiva spelsätt som vi kommer att använda oss av denna säsong.

Tobias blir den nionde forwarden i truppen, hur går tankarna inför de platser som återstår?

– Vi letar fyra till fem forwards till: Tre producerande och en till två rollspelare.

Och när det gäller backsidan?

– Där letar vi efter en sjundeback. Plats åtta kommer vi att hålla öppen för en junior.

Tobias Forsberg gästade tisdagens 15.00 med Leksands IF:

Elin Broman