Johan Porsberger förlänger med Leksands IF
Publicerad: 2016-01-25

Leksands IF har idag skrivit ett tvåårskontrakt med Johan Porsberger som anslöt till LIF från Asplöven under hösten, nu står det klart att han stannar i föreningen denna samt två säsonger till.

Christer Siik, sportrådet kommenterar förlängningen:

-Det känns jättebra att vi får behålla Johan i klubben och vi tror han kommer utvecklas bra tillsammans med oss i framtiden. Johan är bara 22 år men har en ljus framtid framför sig och på den korta tiden han varit här har han verkligen visat att det finns stor potential som både han och vi vill  utveckla vidare, säger Siik.

Johan Porsberger:

-Jag är jätteglad att kunna skriva nytt kontrakt med Leksands IF som är en klassisk och proffsig förening på alla plan. Det känns som att jag har kommit till en klubb som kommer att utveckla mig i min hockey karriär och det känns otroligt kul att spela i Leksands IF i de kommande två säsongerna. Ledningen, tränarna alla fans som kommer alla matcher är fantastiska, inte bara hemma, utan även på borta plan, avslutar Johan.

Johan skrev på kontraktet i direktsändningen på 15.00 på LIF TV. Se reprisen här!

Claes Thirus