Tvåmålsskytten Valkvæ-Olsen efter Västervik
Publicerad: 2018-11-02
Det blev seger för herrarna på bortaplan mot Västervik med 1-4 under fredagskvällen. En av de stora segerorganisatörerna var Thomas Valkvæ-Olsen som stod för två mål i matchen.

Matchen i Plivit Trade-hallen var en jämn tillställning som länge stod och vägde innan Leksand gick ifrån målmässigt i slutet av den tredje perioden. När slutsignalen ljöd och segern var ett faktum stod två norska spelare ut som tungan på vågen för Leksands del i form av en stabilt spelande Jonas Arntzen i målet tillsammans med landsmannen Thomas Valkvæ-Olsen som hittade nätet två gånger.
-Jag tycker att vi börjar bra under de första 10 minuterna, sedan går vi ner oss lite i slutet av den första perioden. I den andra perioden får vi lite panik och gör inte riktigt det vi ska. Den tredje perioden tycker jag är riktigt bra från vår sida så det var skönt att det släppte där, säger Thomas Valkvæ-Olsen.

Det blev, som tidigare nämnt, även två mål från norrmannens klubba. Huvudpersonen själv berättar.
-Mitt första mål är egentligen bara ett avslut på ett riktigt bra jobb av hela femman på isen. Jag har egentligen bara att peta in pucken, och det var riktigt gott för oss att få det målet. Vid andra målet vet jag inte riktigt vad som händer. Plötsligt är jag helt fri så det var bara att skjuta, säger en glad tvåmålsskytt.

Hemresa och hemmamatch väntar
Efter matchen mot Västervik packade laget in trunkarna i bussen för omedelbar hemfärd mot Dalarna. På söndag är det dags för ny match när MODO Hockey kommer på besök i Tegera Arena. Det blir lagens första drabbning i Tegera Arena för den här säsongen vad gäller HockeyAllsvenskan.
-Det blir en riktigt kul match att spela, och en viktig match dessutom. Det ska bli kul att komma hem och det kommer bli en rolig match för publiken att titta på, avslutar Thomas Valkvæ-Olsen.

Biljetter till söndagens match köper du här

Richard Brasar