Lang, Själin och Åman uttagna till Beijer Hockey Games
Publicerad: 2022-05-02
Landslag
Oskar Lang, Calle Själin och Nils Åman är uttagna till Tre Kronors trupp som spelar Beijer Hockey Games i Stockholm 5-8 maj.

–Vi bygger vidare på VM-truppen, som nu blir spetsigare och vassare. Vi ser mycket fram emot att spela Beijer Hockey Games, både hockeymässigt med bra matcher, men framför allt för att vi får visa upp oss inför hemmafansen i Avicii Arena, säger Johan Garpenlöv, förbundskapten för Tre Kronor.

Beijer Hockey Games är en del av Euro Hockey Tour och med anledning av Vinter-OS tidigare i år spelas turneringen i maj, en vecka innan hockey-VM för herrar inleds i Finland. Under torsdagens match mot Tjeckien anordnar Svenska Ishockeyförbundet dessutom en jubileumsmatch för att fira att förbundet fyller 100 år 2022.

TRUPPEN

10. Jonatan Berggren
  11. Nils Åman
  12. Mathias Bromé