Rekord för Vision 2019-matchen!
Publicerad: 2019-01-08
Vision 2019
Under annandagens fullsatta hemmamatch mot Almtuna genomfördes 2018 års upplaga av Vision 2019-matchen. Företagare och privatpersoner ställde upp och skänkte pengar per antal åskådare som fanns på plats i arenan, vilket resulterade i att ett rekordstort belopp kunde sättas in på Vision 2019-kontot: Inklusive matchens swishbomber landade summan på hela 857 584 kronor!

En av företagarna som var med i matchen var Lars Cedervall, som till vardags driver bensinstationen Gulf, Cedervalls Bensin & Service AB, i Enviken.
Lars drogs också fram till vinnare av två säsongskort till kommande säsong.
– Riktigt roligt att få vinna, jag brukar aldrig vinna någonting annars, så det var hög tid nu.

Vad fick dig att gå med i Vision 2019-matchen?

– Det var färgerna, blått och vitt. Jag är jätteintresserad av ishockey, och framförallt Leksands IF. En sån här kväll visar ju vilket sagolikt intresse och engagemang det finns för föreningen.

Och det är bara att hålla med.
Leksands IF vill rikta ett stort tack till alla som var med och bidrog.
Det finns nu totalt 1.134.007 kronor på Vision 2019-kontot!

Här är listan på alla deltagare i Vision 2019-matchen

Läs mer om Vision 2019