Perra inför match fem
Publicerad: 2017-03-29
inför match
Match fem torsdag 19:15 - allt på spel. Perra Johnsson sammanfattar här läget och berättar att det med största sannolikhet blir en del ändringar i laguppställningen.

-Vi ska göra allt som står i våran makt för att det ska bli match i Smidjegrav även på lördag. Framt till de gör trean i tisdags är vi minst lika bra som Mora. För oss handlar det om att hålla fokus och koncentration uppe längre i nästa match, och inte bli stressade.

Hur ser er gameplan ut?
-Vi ska vara redo och i ordning att ta kommando och ta ledningen. Vi har skapat en del chanser i de fyra första matcherna men vi tror att vi kan skapa änu mer chanser om vi spelar mer disciplinerat och håller oss till planen hela matchen.

Johan Porsberger gick av senaste matchen uppe i Smidjegrav. Vad är hans status?
-Han kommer inte spela. Martin Karlsson är inte heller han tillgänglig och Lauridsen är avstängd. Det kommer bli en del flyttande mellan formationerna och det kommer dyka upp ett par nya namn i laguppställningen, avslutar Perra Johnsson.

Emil Nilsen