Hanna Sköld inför Brynäs
Publicerad: 2020-09-04
Damlaget
I morgon lördag tar damlaget sig an Brynäs för andra gången den här försäsongen. I första mötet blev det storförlust, så nu vill Hanna Sköld ha revansch. – Jag hoppas det blir en jämn match, det känns som vi börjar komma igång mer och mer, säger hon till hemsidan.

Efter en träningsperiod är det dags för en ny försäsongsmatch för det blåvita damlaget. Nu har laget fått upp farten och fler och fler pusselbitar har hamnat rätt.
– Vi har tränat mycket på de spelsituationer som saknades i tidigare matcher, så vi har fått in mer och mer för varje träning, säger Hanna Sköld.
Varför blev det förlust mot Brynäs senast?
– Vi var inte riktigt på tårna och hade inte matchtempot uppe. Det kändes väldigt avvaktande från vår sida.
Så vad ska ni göra annorlunda i morgon?
– Det är viktigt att vi är noggranna i egen zon så att vi sedan kan bygga upp våra anfall. Brynäs är ett väldigt spelskickligt lag med bra snurr i anfallszon, så vi får inte göra några misstag. Det straffar sig på en gång.

Lyfter fram Dominique Rüegg

Bäst i det blåvita spelet tycker Hanna Sköld att anfallsspelet har varit. När lägena kommer så händer det bra grejer.
– Det är därför det är så viktigt att vi börjar arbetet och gör det noga i egen zon, då kommer lägena.
Vilka lagkompisar tycker du har sett hetast ut de senaste träningarna?
– Dominique Rüegg. Hon har varit bra ända sedan hon kom och tar säkert ett extra kliv fram i morgon.
Och för egen del?
– Lite ringrostigt, men det går framåt på varje träning.

Elisabet Wahl