Stiko Per Larsson till 100-årsfesten
Publicerad: 2019-09-09
100-årsfesten
100-årsfesten den 26 oktober kommer bli en oförglömlig kväll med starka minnen från föreningen första 100 år. Från scenen bjuder dessutom flera stora artister på underhållning, och senast in i laguppställningen är byns egna Stiko Per Larsson.

Med rötterna i Insjön, Dalarna har Stiko Per Larsson sedan debutalbumet "Flyktsagor" 2008 sakta, tålmodigt och envist byggt upp en växande publik över hela landet.

Stiko Per är en sjungande låtskrivare, vars musik är sprungen ur den akustiska rocken, färgad med en smula folktradition. Texterna vill fånga det vackra i det enkla. En unik röst, historier och sånger om kärlek, kamratskap i ett land som fanns alldeles nyss och vår strävan framåt. Att uppleva en konsert med Stiko är som en resa genom Sverige, hans historieberättande lyfter konserterna och ger de vackra sångerna ännu mer karaktär och liv.

Att artister arbetar hårt brukar det ofta skrivas om i överdådiga presstexter. Men i det här fallet kanske det är berättigat. Stiko snittar över 100 livegigs om året, knappt hälften av dem kan räknas in under våren och sommaren som en del av hans Vandringsturnéer. Just genom Vandringsturneerna har han med publikens engagemang samlat in över 1 miljon kronor till SOS Barnbyar under sina turneér till fots genom Sverige och under 2017års upplaga samlade han med publikens hjälp ihop över 430 000:- till Barncancerfonden.

Totalt 11 år på turné till fots genom Sverige har Stiko hunnit med ungefär 500 konserter och 800 mil.

Klara artister till 100-årsfesten den 26 oktober
Plura Jonsson
Lisa Miskovsky
Max John Avalon
Stiko Per Larsson

Biljetter
Dina biljetter på läktarplats eller bakre parkett bokar du enklast via vår ordniarie biljettsida, som du hittar här.

Företagspaket, där du bland annat kan välja platser på främre parkett, bokas via Christer Strandell på mail [email protected] eller telefon 073-708 39 28.

Richard Brasar