Damerna startar med derbyhelg
Publicerad: 2022-08-12
Damlaget
Denna helg inleder damlaget träningsmatchandet, och inte på vilket sätt som helst. Eller vad sägs om dubbelt upp i derbyn? Nyckeln till blåvita segrar enligt backen Ida Karlsson: – Att vi äger pucken och spelar som ett lag.

Under lördagen möts lagen i Gävle, och på söndag klockan 16.00 startar returmötet i Tegera Arena.
Ida Karlsson har genomgått en knäoperation och missar dessvärre matcherna, men ser ändå fram emot vad helgen har att bjuda på.
– Det märks att vi är taggade för att äntligen få spela match igen, och det ska bli roligt att se laget spela. Det man kan säga om våra ispass hittills denna säsong är att det verkligen är 100% som gäller på isen, och att det syns att alla ger allt för att bli bättre för varje träning. Jag tycker att det märks att vi har kört på ganska hårt under försäsongen och att vi verkligen har skaffat oss en bra grund inför det som väntar.

Vad tror du kommer att känneteckna ditt lag denna säsong?
– Gemenskap är nog det främsta, enligt mig. Alla nya har kommit in bra i gruppen och alla är här för att bidra.

Vad kommer att göra att ni går segrande ur helgens matcher?
– Vi vet att Brynäs är skickliga när de får tid med pucken, så det gäller att vi äger pucken, har snabba spelvändningar och spelar som ett lag. Gör vi det som vi har tränat på kommer vi att vinna matcherna.

Derbyhockey för 50:-

En biljett till söndagens derby blir din för endast 50:- och du säkrar den HÄR
För dig med säsongskort dam ingår självklart matchen och den finns laddad på ditt kort.

Elin Broman