”Ett erbjudande som är win-win för alla”
Publicerad: 2021-03-31
Partner
Genom att teckna ett elavtal med Dalakraft bidrar du med 500 kronor till Leksands IF, och ytterligare 200 om du lägger till ett bredbandsavtal.

Att samverka med näringslivet är en överlevnadsfråga för Leksands IF, speciellt under pandemin när publikintäkterna helt uteblir. Det säger Patric Skoglund som är marknadschef för klubben.

–Dalakraft är ett av företagen som vi har ett gott och långvarigt samarbete med på olika sätt. Vi har samma syn på föreningens betydelse, värden och hur den ska verka här i Dalarna.

Patric framhåller att Dalakraft liksom klubben värnar om att det ska finnas en bra och livlig verksamhet för både pojkar, flickor och ungdomar i klubben, och att den verksamheten har ett värde i sig inte bara för att den skapar en bra bas för framgångsrika elitlag.

–Det är viktigt för Dalakraft att vi som förening tar ett samhällsansvar och bland annat bidrar de till att vi kan låna ut utrustning till familjer som kanske inte har råd att lägga pengar på en hockeyutrustning.

Klubbens omfattande samarbete med näringslivet blir en katalysator som sätter igång en positiv process i bygden.

–Vårt samarbete med Dalakraft och andra lokala företag skapar faktiskt tre vinnare. Både hockeyklubben med spelare på alla nivåer, och företagen som når ut till många kunder genom det starka och positiva varumärke Leksands IF har. Den tredje vinnaren är folket här i Dalarna som får en starkare klubb med större verksamhet som kan engagera hela familjen. Alla blir starkare, helt enkelt.

Patric ser också att folk som flyttar in till Dalarna och Leksand känner en stolthet över att företaget där de jobbar stödjer klubben.

–Det gör att man känner större delaktighet med sitt företag, vilket är positivt.

Den kampanj som Dalakraft har nu ser Patric som ett bra initiativ.

–Det är precis ett sånt här samarbete föreningen vill ha. Man lämnar den vanliga sponsringen och har ett erbjudande som är en win-win-situation för alla. Det är enkelt, det kostar inget för kunderna att byta avtal men ändå hjälper man klubben med en rejäl summa.

–Våra fans är väldigt lojala med våra samarbetspartners. Man handlar Leksands knäckebröd i butiken, man använder Dalakraft och man handlar sina verktyg på Clas Ohlson eller Karl Hedin. Det är inte bara lokalt utan det gäller våra fans i hela landet. Då är det ju bra att man kan ha Dalakraft oavsett var i landet man bor.

LADDA Leksands IF med extra dalakraft inför slutspelet – Teckna ditt el och bredbands avtal här

Dalakraft