Fredrik Forsberg kvar i Leksands IF till 2018
Publicerad: 2016-01-29

Fredrik Forsberg har i dag skrivit på ett tvåårigt avtal med Leksands IF och blir kvar i föreningen till 2018. Fredrik drabbades i höstas av en tuff knäskada och rehabtränar just nu för att komma tillbaka till spel kommande säsong.

Christer Siik, sportrådet Leksands IF kommenterar:

-Vi är glada över att få behålla Fredrik i Leksands IF två år till och vi ser varje dag hur hårt han kämpar och ger sitt yttersta för att komma tillbaka till spel igen. Vi vill visa att vi tror på Fredrik och ge han  tid  att förbereda sig in för nästa säsong i lugn och ro. Fredrik stämmer bra in i våra framtidsplaner över hur vi vill bygga och spela Leksand IF med unga talanger och det är extra kul att Fredrik är en spelare som gått hela vägen här i föreningen, från Björnligan till spel i vårt a-lag, avslutar Siik.

Fredrik Forsberg:

-Det här är helt rätt lösning för mig och med tanke på att den här säsongen vart som den vart så känner jag att jag vill börja om till hösten, speciellt nu när föreningen verkligen satsar och släpper fram juniorer.  Jag är tacksam över att organisation ger mig förutsättningen att läka mitt knä och det känns bra att jag nu kan lägga all focus på att komma tillbaka i så bra form som möjligt, säger Fredrik Forsberg.

Claes Thirus