Lukas Enqvist ansluter på lån
Publicerad: 2018-12-12
Till veckans hemmamatcher mot Södertälje SK och IK Oskarshamn lånar Leksands IF in forwarden Lukas Enqvist från Timrå IK.

Lukas Enqvist har fått en stor del av sin hockeyutbildning i Färjestad BK, men har Kristinehamns HT som moderklubb. Under fjolårssäsongen flyttade Enqvist till Timrå IK där han var med att ta klubben tillbaka till SHL. Under den innevarande säsongen har Enqvist registrerats för 3 matcher i SHL med Timrå samt varit utlånad till Stjernen i Norge där han gjort 14 matcher. Han har även en match med Forshaga IF under säsongen.

Thomas Johansson om Lukas Enqvist
-Vi är jätteglada att Lukas vill komma och hjälpa oss då vår skadesida är ansträngd. Lukas är en hårt jobbande center/forward som tillhör Timrå men varit utlånad till Norge under en period. Lukas är fostrad i Färjestads juniorprogram och spelade med Timrå under större delen av förra säsongen. Vi välkomnar Lukas till Leksands IF

Lukas Enqvist kommer att spela i tröja nummer 34

Richard Brasar