Leksands IF årets varumärke i Dalarna
Publicerad: 2017-01-27
Stjärngalan
Leksands IF mottog under torsdagens Stjärngala priset för Årets varumärke i Dalarna.

Juryns motivering

Med självinsikt och stort allvar har man lyckats återta kommandot över sitt varumärke. Med struktur, envishet och en urstark tro har man återsamlat sina krafter och är nu starkare än någonsin. Att framgångarna också infunnit sig visar än en gång att målmedvetenhet och strategi vinner i längden.

Föreningens VD Christer Plars kan inte dölja stoltheten när han bär in priset på kansliet och ställer det till allmän beskådan i receptionen.

-När jag fick reda på i december att vi var nominerade så tittade jag tillbaka ett år i tiden. Vi låg sist och hade det tufft ekonomiskt. Sedan dess har det hänt en hel del och det började med att styrelsen omarbetade Vision 2019 och verkligen var tydliga med att det var den vi skulle jobba efter.

Hur var det på själva galan?

-Galan var bra, riktigt bra. Man tittar på vilka som vunnit tidigare, där bland annat Vasaloppet finns med och det var väldigt många som kom fram till mig och gratulerade. Jag kan inte ta mig äran för det här, det är många som ska ha del av den. Styrelse, organisationen, supportrarna, kommunen och banken - alla är delaktiga i det här priset, avslutar Christer Plars.

Övriga vinnare

Årets nyföretagare Penikandjomon Kone, P. Solenergi & Service AB – Avesta